(մի դրվագ ավարտ չունեցող պոեմից)
…Ներս
անցավ դռնից:
Լույս
կերպարանքն
է ահա Հիսուսի:
Բացի
մի հոգուց՝ բացակա ընդմիշտ,
բոլորն
են այստեղ, հպված ուս-ուսի,
դեմքներին
ծանր ու անսփոփ վիշտ:
- Խաղաղությու՜ն ձեզ: Ողջու՜յն ամենքիդ:
Մի
սառն, ահազդու սարսուռ է անցնում մեկից մյուսին:
Կարկամ
են երկար:
Եվ դողդոջ ձայնն է լսվում Պետրոսի,
որ,
Հիսուսի ջերմ հայացքից ազդված,
բարձրից
իջնում է հազիվ լսելի, թույլ շշնջոցի.
- Ռաբբի… չէ՞ որ
քեզ խաչին գամեցին…
ժայռափոսի
մեջ… քո դին դրեցին…
և հսկա քարով… մուտքը… փակեցին…
Ժպտում
է Հիսուս:
Հագուստը
նոր է ու ձյունաճերմակ:
Աչքերում`
հուր-լույս.
շողում
են զվարթ, ինչպես արեգակ:
- Չէ՞-որ
հարության
մասին խոսեցի:
Չէ՞-որ ասացի` կհաղթեմ մահին
և
այս աշխարհին:
Ահա
հաղթեցի՛:
Չէ՞-որ նախքան իմ խաչելությունը
և
հարությունը
գուռից
հանեցի և Ղազարոսին:
Մոռացա՞ք
դուք այդ բոլորի մասին:
Չէ՞-
որ եղել եք դուք միշտ իմ կողքին:
Հավատ
չծնվե՞ց սրտում ոչ մեկիդ…
Լու՛ռ
են բոլորը: Դեռ ահաբեկվա՛ծ:
Ղազարոսը`
ի՞նչ…
Նրան
մի նոր կյանք պարգևեց Աստված
Եվ
Հիսուս Ի՛նքը:
Բայց,
որ վեր հանի իր գերեզմանից
հենց
Ինքը իրեն… մենա՜կ, ինքզի՜նքը…
Սողանցք
է փնտրում մթին մի կասկած
Ծալքերում,
նաև վհատ սրտերում,
և
երկնչում են կասկածն այդ հայտնել
ու
արտահայտվել:
Բոլորն
ակնապիշ ցցված են կարկամ.
Թովմասն
է միայն փոքր-ինչ վճռական
և
բարբառում
է իր ձայնով ըմբոստ
(խոժոռ
աչքերում անհաշտ զայրույթ կա`
զուսպ
ու մարտական).
- Չե՜մ հավատա ես, մինչև
չտեսնեմ վերքերն իմ Տիրոջ:
Ո՞վ
ես: Ոգի՞ ես մի աստանդական:
Իշխա՞նն
ես չարի,
որ
ենթարկում
ես մեզ նոր փորձության…
Ի՞նչ
հուր է փայլում աչքերիդ անշեջ.
ի՞նչ
կրակ է դա…
Իզու՜ր
ես եկել, հայտնվել մեր մեջ.
մեզնից
ոչ մեկը չի՛ ենթարկվի քեզ,
չի՜
դառնա հուդա…
- Վերքե՞րս ես ուզում
հավաստիք դարձնել
հավատիդ
համար, սիրելի՛ Թովմաս:
Ուրեմն`
մո՛տ եկ:
Դե՞,
արի ու տե՛ս: Ահա՛: Մեկ առ մեկ
կարող
ես տեսնել, նաև շոշափել
և
քո սրտի մեջ հավատիդ խզված
թելերը
կապել:
Եվ
ետ է քաշում Հիսուս թևքերը ճերմակ հագուստի…
Շանթահար
եղած`
փլվում
է Թովմասը գետնատարած
Հիսուսի
առաջ,
արտասուքներն
են ժայթքում հորդառատ.
- Օ՜, ների՜ր,
ների՜ր, ների՜ր, Ռաբբունի…
ահավո՜ր
է շատ այս ամեն ինչը…
ա՜խ,
այս ամենը ի՞նչ վախճան ունի…
ի՞նչ
պիտի լինի նվաստիս վերջը…
հավատու՜մ
եմ, Տեր, Դու՛ ես Փրկիչը,
Դու՛
ես Միակը և Աստծո Որդին,
որ
դեռ կարող է փրկել նվաստիս
մեղավոր
հոգին…
օ՜,
փրկի՛ր ինձ Տեր, փրկի՜ր ինձ կրկին…
Եվ
Հիսուս աջով
լացող
Թովմասին հանում է ծնկի
(բայց
դրանից վեր
բարձրանալ
Թովմասն էլ չի հանդգնում`
ծնկի
է մնում):
- Լավ, լա՜վ, էլ մի՛
լա, հերի՛ք է լացես
երեխայի
պես: Հավատու՛մ եմ քեզ:
Դու
էլ քո սրտին
առանձնահատուկ
քո հավատն ունես,
և
քեզ կտրվի` ըստ քո հավատի:
Ահա
դու տեսար և հավատացիր,
սակայն
երանի, հազա՜ր երանի
նոր
եկողներին,
որ չեն տեսնի ինձ
ու
իմ վերքերը` խաչիս հետքերը,
բայց
կհավատա՛ն.
և ո՛չ միայն ինձ,
այլ
նաև իրենց, որ իրենք էլ են
Աստծո
որդի:
Նախահա՜յրն
ես դու, սիրելի՛ Թովմաս,
գալիք
դարերի այն գիտունների,
որ
կհավատան լոկ իրենց փորձին
և
փորձից ծնված իրենց մտքերին
երևութական,
բայց
իրենց համար, անշուշտ, հավաստի`
անսխալական:
Թովմասի
լացող աչքերում հանկարծ
ծլում
է ժպիտ,
ու
շշնջում է Թովմասը հուզված.
- Լսեցի ես ճի՞շտ,
իրա՞վ
է ասված.
Նախահա՞յր
եմ ես.
Աբրահամի
պե՞ս…
Շնորհակա՜լ
եմ, բարեգու՜թ Աստված,
որ
ինձ` նվաստիս,
այդպիսի
բարի բախտ է վիճակված:
- Ա՜խ, Թովմա՜ս, Թովմա՜ս, միշտ էլ այդպես
ես
ընկալել
բոլոր իմ ասածները և իմ գործերը.
թող
այդպե՛ս լինի: Ի՛նքդ ես քո տերը,
բայց
մեր սրտերը հերի՛ք է հուզես:
Վե՛ր
կաց, էլ մի՛ լա, դե՞, մի լա՛, բա՜վ է.
երբ
դու լալիս ես, ինձ համար ցավ է…
Եվ
գլուխներն
են մեղմիվ օրորում
արցունքոտ
աչքով աշակերտները`
ապագա
հզոր, սուրբ, առաքինի,
և
անընկճելի
Առաքյալները:
Թովմասի
վիշտը իրենցն է նաև,
և
իրենք էլ են ինքզինք փնովում:
Եվ
որքա՜ն բարի, քաղցր են, օրորուն,
նաև
հարազատ` Տիրոջ խոսքերը:
Երազի
մեջ են, դեռևս մոլոր,
կասկածը
միտք է ծնում նորանոր.
չարի
Իշխանը մի՞թե չէր կարող
կեղծել
և՛ վերքը` գամերի հետքը,
և՛
ձայնը, դեմքը…
Բայց
նաև Նրա խոսքերն են հիշում.
ասում
էր, որ դեռ պիտի համբառնա…
Մի՞թե
հենց Ինքն է… մի՞թե Նա՛ է, Նա՛…
Եվ
այնուհանդերձ`չեն կողմնորոշվում.
ո՞րն
է ավելի ստույգ, հավաստի.
Հուդան,
դատերն ու խաչելությու՞նը
(այնքան
ահարկու, արյունոտ, դժնի),
թե՞
այս պարզ, բարի այցելությունը,
որ
հետևել է վհատեցուցիչ ու անտանելի
ծանր
կորստին:
Հիսուս
իր հերթին տեսնում է նրանց
հոգիների
խոր տվայտանքները:
Տեսնու՜մ
է, այո՛, թե ինչ են զգում,
ապրում
ու խորհում
այնքա՜ն
հարազատ, սիրելի դարձած
և
իր հարության լուսավոր օրով,
ավա՜ղ,
վհատված աշակերտները`
ինքնարդարացման
- դատափետումի,
ինքնամաքրման
- խուսանավումի
երկակի
խաղի տարուբերումից,
որից
սիրտը և հոգին է պաղում,
միտքը
խորամանկ ճկվում, խարդախում,
թալկանում
մարմնի անլույս տաճարը:
Եվ
գիտե՛ Հիսուս` որն է պատճառը.
օ՜,
թանձրաշխարհը,
այս թանձրաշխա՜րհը…
Դեռ
ճաք չեն տվել նրա երկդիմի զույգ պատնեշները,
որոնց
մամլիչում
դյուրի՜ն է անչափ
հուսահատվելը
և վհատվելը:
Կա՛մ
չար, կա՛մ բարի: Չկա արդա՛րը:
Կա՛մ
առաջ, կա՛մ ետ: Չկա կատա՛րը:
Կա՛մ
այս, և կա՛մ այն: Երրորդը չկա՛:
Ա՛յս
կողմ կամ ա՛յն կողմ: Ուղիղը չկա՛:
Եվ
դեռ չի իջել Սուրբ Հոգին` Վկան,
հրե
լեզվակով նրանց գլխից վեր և սրտերի մեջ,
որ
հանկարծահաս
պայծառացումի
լույսի զորությամբ
ըմբռնեն,
տեսնեն և սրտով զգան
արևի
անխաբ, հստակ լույսի պես,
որ
ճիշտ են, ստույգ, անչափ իրական`
արժանահավատ
հավաստիությամբ,
և
հնարավոր`
հավասարապես,
և՛
տառապակոծ
ու խավարաբեր
խաչելությունը,
և՛
հարությունը,
որին հետևեց
իր
այս անհրաժեշտ, բայց անակնկալ
այցելությունը:
«Ահա և Սիմոն Պետրոսը գունատ`
հաստակող,
համառ,
նաև
վեհերոտ, նաև թուլակամ.
թարթիչն
ու շուրթն է կախում անընդհատ,
հայացքն
իմ աչքից հապշտապ շեղում:
Ինչի՞ց
է նեղվում.
հա՜,
ուրացա՛վ ինձ եռակի անգամ,
տագնապում
է, որ երեսով կտամ,
կամ
կկշտամբեմ:
Բայց
նաև գիտե, վստա՛հ է արդեն,
զգում
է սրտով, որ մեղմ կդատեմ,
կամ
երբևիցե էլ չեմ էլ դատի,
քանզի
ես իր հետ
նպատակային,
անչափ կարևոր,
գալիք,
հեռավոր ու խորհրդավոր
հույսեր
եմ կապել.
չէ՞-որ Վեմն է նա մի նոր Հավատի:
Հեշտ
չի՜ լինելու ճակատագիրը.
խաչին
կգամեն գլխիվայր շրջված, կկեղծեն գիրը…
Սյուներից
մեկն է: Մյուսը` ջահել մի տարսոնացի`
հմուտ,
խելացի,
ներկա
այս պահին ելնում է արդեն,
որ
նոր Ուսմունքի ջատագովներին,
որտեղ
էլ լինեն,
հայտնաբերի
ու տանջի, հալածի:
Հա՜,
անունս է՞լ է արդեն հղացվել.
հերձվածո՜ղ
եմ ես մի նազովրեցի,
աղա՜նդ
եմ պստիկ…
Միջոցն
այս դժնի,
օ՜,
դեռ շատ երկար կհարատևի.
և
այնժա՛մ նույնիսկ,
երբ
Ուսմունքն
այս նոր
դավանանք
կլինի համաշխարհային,
զենքն
այդ չարաղետ դեռ կկիրառվի
ընդդեմ
Լույսի նոր ամեն զեղումի:
Այրերն
հոգևոր նույն այդ ավյունով
կհամարեն,
որ ի՜նձ են ծառայում
և
չեն գիտակցի,
որ
չհանդուրժման
հինավուրց
թույնով
Չարն
է օր օրի իրենց հմայում:
Բայց
տարսոնացու`
ուշիմ, դեգերող,
ամեն
մի փորձը կացնի հարվածի,
ինչպես
հայելուց,
հենց ի՛ր միջոցով
հետ
կանդրադարձվի,
որ
նոր Ոսմունքը շատ երկրներով
անցնի,
տարածվի:
Վախենամ,
թե նա` սույն տարսոնացին,
որ
ձայնիս կանսա, Լույսով կբացվի,
ի
վերջո մի օր, վաղ լուսաբացին
կայսեր
քաղաքի կառափնարանից
երկինք
համբառնա հարվածից կացնի:
Չարի
գո՛ռ Իշխան,
հետայսու
ամեն քո գաղտնի, խրթին,
խորամանկ
փորձը` ընդդեմ մարդկության
և
Աստծո Լույսի,
դատապարտված
է անզոր, թեկուզ և
դանդաղ
պարտության,
մինչև
գան օրեր
նախասահմանված
և անփառունակ
քո
ձախորդության,
քո
վհատումի և Երկրի մթին ապաստարանից
անդարձ
հեռացման:
Ի՛նքդ
էլ գիտես դա, բայց քո էությամբ
չե՜ս
կարող կրկին դավեր չնյութել,
և
ցանց ես հյուսում առավե՛լ մթին,
առավե՛լ
ծածուկ, ավելի՛ խարդախ…
Մոռանա՛նք
չարին.
թե
ուզում է, թող դավերն իր նյութի:
Հովհաննե՜սն
ահա, սիրեցյալ որդիս`
հոգեզավա՜կս,
բարի ու ազնիվ,
որ
հենում էր իր գլուխը կրծքիս
և
ջերմ հավատի խոսքեր մրմնջում,
իր
կամքից անկախ,
թիթեռի
նման,
թևում
էր դեպի մագնիսը Սրտիս,
որ
խոսքիս պահին գա ու մերձենա
Աղբյուրին
Լույսի:
Ի՞նչն
է արդ նրա հեզ հոգին տանջում.
ինքն
իրե՛ն իսկ նա էլ չի ճանաչում:
Շատ
բան չգիտե, հեքիաթի մե՜ջ է,
բայց
նա էլ ինձ պես այս աշխարհից չէ.
վեր
կելնի անկաս, Լույսով կլցվի,
աշխարհի
առաջ սրտո՛վ կբացվի
և
գաղտնախորհուրդ
մարգարեացմամբ:
Աշակերտներից
միակն է գուցե
(թե
հետ չկանգնի Չարն իր դավերից),
որ
կապրի օրերն իր խոր ծերության,
զի
նա է միայն անհասանելի
Չարի
դավերի համար այլազան:
Մյուս
սաներս,
որ
այստեղ կանգնած այսպես մոլոր են,
Լույսով
կլցվեն, կսրբագործվեն,
բայց
և դառնորեն
դեռ
կհալածվեն,
օ՜, կհալածվե՜ն…
Ա՜խ,
Հուդա՛, Հուդա՛,
հպարտ,
տարաբա՜խտ
Իսկարիովտացի,
քո
ազատ կամքին, խելքիդ բանական
ապավինեցիր
և
ակնարկներս
նախազգուշական
մերթ
չընկալեցիր,
մերթ Չարի դրդմամբ
լուրջ
չընդունեցիր:
Ի
զորու՜ էիր խույս տալ համբույրից
դավաճանական-ճակատագրական,
բայց,
ավա՜ղ, շատ ուշ ետ ընկրկեցիր
և,
ավա՜ղ… օ, ի՜նչ եղերական մահ…
Թադևոսն
ահա, և նրա կողքին` Բարդուղիմեոսը,
հենց
ինքը` անձամբ,
որի
անունով կկոչվի գիշեր`
սահմռկեցուցիչ,
արյունոտ,
խռով,
իմ
էության շուրջ անիմաստ ծագած,
բայց
սրի ուժով լուծվող վեճերով:
Հիմա
կողք-կողքի ինչե՞ր են հիշել:
Մի
շաբաթ առաջ կշտամբում էին,
դժգոհում
ինձնից,
որ
հոգ եմ տանում հեթանոսներին
և
մոռացել եմ, երես եմ թեքել
իրենց ազգակից հրեաներից,
որ
տառապում են կեսարի ձեռին
ու
նրա անգութ, բիրտ զինվորների:
Դժվա՜ր
է անշուշտ, հեշտ չէ տեսնելը
այն
շատ նրբահյուս, բայց անխզելի,
անխորտակ
թելը,
որ
դարեր առաջ եղած, մոռացված
նախապատճառը
միացնում է
ապագայի
իր հանելուկային
հետևանքի
հետ:
Եվ
հազի՜վ նրանց ես համոզեցի
թեև
մեղմորեն,
բայց հաստատակամ,
թելադրեցի,
ձեռամբ կնքեցի,
որ
անպատասխան
չմնա հանկարծ
հեթանոս
արքան:
Հեթանոս
արքա՜ն…
Նա
Թովմասի պես ձայնս չլսեց, վերքս չտեսավ,
չեղավ
իմ կողքին, բայց հավատա՛ց ինձ`
իր
աստվածների
հավատի ուժով
և
սրտի խորքից:
Կենդանագիր
իմ պատկե՛րը
լինի
ախտերն
իր բուժող…
Երանելի՜
է հեթանոս արքան,
իսկ
խոհուն ու հին իր ազգը, սակայն,
վայ-հետևորդիս խորամանկ ու մութ դավերով վայրի,
որ
խոր մի հորում, իր գոյատևման կարիքից դրդված,
հավատարմության
երդումն իր կտա
չարի
ահազդու ու գոռ Իշխանին,
որ
Սուրբ Հոր տաճարն այնտեղ ավերի,
հին-հին գրերը սուրբ, բազմախորհուրդ ջարդի կամ այրի,
և
այդ ազգն, ահա, բարի արքայի,
երկա՜ր
կմնա հոգով ամայի,
հալածված,
տխուր ու թափառական,
մինչև
որ հետ գա,
նոր
փառքով բազմի իր նախկին գահին
նոր
մարմին առած հեթանոս արքան:
Իսկ
մինչ հեռավոր այդ օրերը գան`
Թադևոսն,
ահա, Բարդուղիմեոսը
կսփռեն
նրա երկրում իմ Լույսը
և
զոհ կդառնան սրին չարակամ:
Օ՜,
որքան դառը և արյունալի
օրեր
դեռ կգան,
մինչև
որ բոլորն ըմպեն թասերի
աշխարհիկ
կյանքի թույնը մեղսական`
կուտակված
այնտեղ կաթիլ առ կաթիլ:
Քանզի
հզոր է ու անկասելի
այս
աշխարհից մինչ հեռու Ծիր Կաթին
և
էլ ավելի հեռու-հեռավոր,
անիմանալի
ու խորհրդավոր անհունով անցնող
և
աստվածային
վեհ բարձունքների
գագաթը
հասնող,
ոլորտ
առ ոլորտ հոգուն վեր տանող
Հոր
Լույսի Ճամփան:
Եվ
ու՜շ է արդեն: Դժվար է տեսնել
Հար
Հուրհրան Հոր Լույսի մեջ անգամ,
թե
ի՜նչ նոր սլացք կստանար չքնաղ,
կապույտ
Գեայի պտույտն ամեհի,
եթե
հեթանոս արքայի ազգի զավակ ծնվեի,
որ
խորհուրդն
էր հենց Առյուծ և Արքա,
բարի,
լայնախոհ և հեռուն նայող Հաութամայի:
Գուցե
առավել շատ հավատային,
ընդունեին
ինձ ու չխաչեին,
գուցե
սիրեին
և
աշխարհ գալս ի սկզբանե
մանկանց
նախճիրով չմթագնեին…
Ա՜խ,
մա՛յր իմ Մարիամ, մա՜յր իմ գթառատ,
երբ
իմ համբարձմամբ
փլվեն
դռները խավար Դժոխքի,
խոստանում
եմ քեզ, որ ինքս անձամբ
կմեղմեմ
ցավը և ճարճատյունը պատժի կրակի,
առաջին
հերթին` հենց Հերովդեսի՛,
որ
մահն իր գտավ, երբ մենք ապահով
հանգրվան
գտանք երկրում Նեղոսի:
Քանզի
եթե ես մարմին չառնեի
հենց
նրա օրոք,
հենց
նրա երկրում,
իր
ձեռքերը բիրտ նա չէր թաթախի
այդքան
շատ մանկանց անմեղ արյունում:
Հայտնի
էր քեզ, մա՛յր, հայտնի՜ էր կանխավ,
հաճախ`
անհարկի մանրամասնությամբ,
ամբողջ
ընթացքը Ուղուս և նաև ավարտը նրա,
բայց
քաջակորով
երկյուղածությամբ
և
անպարտ սրտով ամբողջը տարար,
տանում
ես հիմա.
բայց
ասա՛` ինչպե՞ս ես լքեմ սրանց,
թողնեմ
ու՞մ հույսին
այս
խեղճ որբերին ու իմ գառներին.
ինչպե՞ս
սրտերով մոտեցնեմ Լույսին…
Օ՜,
ներիր, Եղբա՛յր, օ՜, Բուդդա, ների՜ր,
որ
չանսացի քո խորհուրդ-խոսքերին…
Նման
չե՞մ արդյոք ես էլ Թովմասին,
զի
գույներով
վառ ինձ պատմել էիր
Քո
հուր-հրաշող վեհ Բարձունքներում
Քո
Նիրվանայի,
Քո
անցած Ուղու և Փորձի մասին,
Իսկ
ես` համառս, գերադասեցի
դառը և ուրույն նոր Փորձի
լծվել
և
ողջ աշխարհի ցավոտ վերքերը`
դաս-դաս կուտակված ու խավարածին
մեղքերը,
տեսնել, դրանցով խոցվել…»:
Комментариев нет:
Отправить комментарий